چلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع پخت و پز در آشپزخانه
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

 

9 روش برای جلوگیری از بوی بد پخت و پز قبل از شروع بوی آنها

بوی آشپزخانه وقتی واقعاً مشغول آشپزی هستید بد نیست ، اما چه کسی می خواهد با بوی شام شب گذشته در آشپزخانه بیدار شود؟

 

یک راه حل: به جای تلاش برای از بین بردن بوی مواد غذایی پس از تأخیر ، متن را ورق بزنید و سعی کنید از بیرون آمدن آنها به هوا ، دیوارها یا منسوجات قبل از بوی تعفن جلوگیری کنید. اگر به دنبال راه حل های قابل اطمینان تر از استفاده از دریچه اجاق گاز خود هستید ، در اینجا چند پیشنهاد برای حفظ بوی بد آشپزخانه وجود دارد.

از صفحه پاشش فیلتر ذغال استفاده کنید

مطمئناً ، هر صفحه پاششی باعث می شود غذا و مایعات به هنگام پخت و پز به اجاق گاز یا پشت صفحه شما پاشیده نشود ، تا این امر نقش کمی در جلوگیری از بو داشته باشد. اما این فیلتر ذغال هنگام آشپزی رایحه های پخت و پز را نیز جذب می کند ، این بدان معناست که بوی کاشی پاشیده و بوی آشپزخانه با یک دست و پا زدن می تواند از گذشته باشد.

محلول آب سرکه را روی اجاق گاز بجوشانید

بخار یکی دیگر از روش های قدرتمند جلوگیری از رایحه در آشپزخانه است. رایان نیکولاس ، مالک Simply Clean Oxford ، پیشنهاد می کند اگر قصد تهیه غذای حاوی مواد قوی را دارید ، یک فنجان سرکه را با یک فنجان آب در یک قابلمه کوچک بجوشانید. وی می گوید: "بعد از افزودن مواد به ظرف سس ، روی اجاق گاز بجوشانید یا بپزید تا بخار تولید شود ، كه بوها را در هوا جذب می كند." "دریچه اجاق گاز خود را اجرا کنید تا حتی نتایج بهتری داشته باشید.

در حین پخت گلدان را بپزید

نیکولاس همچنین می گوید جوشاندن و سپس جوشاندن گلدان گلدان پخته شده گلدان های نارنجی یا لیمو ، میخک و میله های دارچین در آب باعث از بین رفتن بوها در طی فرآیند پخت و پز می شود. مشابه محلول سرکه ، بخار گلدان باعث جذب بویایی می شود که نمی خواهید پخش کنید ، در حالی که گلدان از رایحه مطبوع تری ماندگار می شود. وقتی می توانید مواد مرکبات را هدف خود قرار دهید ، زیرا معروف است که لیمو بوی زرد را از بین می برد.

یک میز تصفیه هوا روی میز یا پلاگین را امتحان کنید

نیکلاس همچنین توصیه می کند هنگام آشپزی یک دستگاه تصفیه هوا کوچک و قابل حمل را اجرا کنید. این نه تنها یک راه حل مناسب برای خوشبو کردن آشپزخانه شما قبل از پخش عطر - به ویژه بوهای مربوط به دود - است که همچنین باکتری ها ، ویروس ها ، کپک و موی حیوانات اهلی را از هوا خارج می کند. یک دستگاه تصفیه هوا به بوی خوش بو کردن اتاق هایی که قبلاً نیز بوی بد دارند کمک خواهد کرد.

در همین نزدیکی با یک کاسه جوش شیرین بپزید

جوش شیرین به جای پوشاندن بوها ، به معنای واقعی کلمه آنها را جذب می کند ، بنابراین ایده خوبی است که وقتی چیزی بالقوه متعفن درست می کنید - مخصوصاً غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی ، ماهی یا سبزیجات ، یک کاسه جوش شیرین را دور خود نگه دارید. از آنجا که بیشتر بوهای خوشحال کننده اسیدی هستند ، یک ماده خنثی کننده مانند جوش شیرین باعث تعادل PH می شود و بوها را در طول راه کاهش می دهد.

اطمینان حاصل کنید که یخچال شما روی دمای مناسب تنظیم شده است

با ریختن وسایل منقضی شده می توان از بوی بیشتر یخچال جلوگیری کرد ، اما اگر یخچال شما همچنان بدبو شود ، ممکن است مشکل دما وجود داشته باشد. برای این که یخچال شما بو نگیرد ، مطمئن شوید که روی 40 درجه فارنهایت یا پایین تنظیم شده است. مزاج بالاتر باعث می شود که غذای شما با سرعت بیشتری خراب شود و منجر به بو شود. اگر مشکوک هستید که دماسنج داخلی یخچال شما فرسوده و اشتباه خوانده است ، می توانید یک دماسنج ارزان قیمت بخرید تا از قفسه های داخل آن آویزان شود.

مقداری جوش شیرین را در سطل آشغال خود بپاشید

جوش شیرین یک ابرقهرمان مقرون به صرفه ، جذب کننده بو است - و همچنین همه کاره است. برای اینکه پس از دور انداختن غذاهای بدبو (مانند ماهی) زباله های شما کل بو و بو نپردازند ، قبل از دور ریختن هر چیزی مقداری جوش شیرین در ته کیسه زباله بپاشید. (جوش شیرین را در نمکدان دارای برچسب خوب نگه دارید تا ساده تر این تلاش را انجام دهید.) همچنین می توانید کمی جوش شیرین را در یک کیسه زباله که از قبل بدبو شده است قرار دهید.

مقداری لیمو در دفع زباله ها بریزید

به پوستهای لیمو خود آویزان شوید! شستشوی لیمو در دفع زباله با سایر ضایعات غذایی می تواند بوهای مربوط به غذا را در منطقه سینک ظرفشویی شما کاهش دهد - به علاوه ، روغن های موجود در لیمو از طریق چربی جمع شده در محل دفع ، از بین می روند. یک برد-بوی خوشبو!

 





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: